Attīstot un pilnveidojot pedagogu prasmes, Dienvidkurzemes novadā norisinājās vairāki pedagogu profesionālās pilnveides kursi, dažādu mācību priekšmetu skolotājiem.
6. jūnijā Zentas Mauriņas Grobiņas vidusskolā norisinājās pedagogu profesionālās pilnveides kursi “Kā veiksmīgi izmantot mākslīgo intelektu mācību procesā un darbu veidošanā”, kuros piedalījās Dienvidkurzemes novada latviešu valodas, svešvalodu un kultūras jomu pedagogi. Kursu mērķis bija iepazīstināt skolotājus ar praktiskām un ētiskām MI izmantošanas iespējām ikdienas darbā – sākot no darba lapu un testu veidošanas līdz radošiem uzdevumiem un individualizētu uzdevumu izstrādei.
Kursu laikā uzsvēra, cik svarīgi ir MI rīkus izmantot kontrolēti – t.i., ar skaidru izpratni par datu drošību, informācijas kvalitāti un skolēnu iesaisti. Īpaša uzmanību pievērsa arī autortiesību ievērošanai un skolēnu kritiskās domāšanas veicināšanai, izmantojot MI kā dialoga partneri, nevis vienkāršu atbildētāju.
“MI sniedz lieliskas iespējas inovācijām izglītībā, taču tikai tad, ja tā lietošana ir pārdomāta un balstīta uz pedagoģiskām vērtībām. Šādi kursi ir nozīmīgs solis ceļā uz digitāli kompetentu un uz nākotni vērstu izglītības vidi,” atzina kursa dalībnieki.
Savukārt, 9. jūnijā Zentas Mauriņas Grobiņas vidusskolā notika kursi Dienvidkurzemes novada dizaina un tehnoloģiju pedagogiem par “3D tehnoloģijas un lāzergravēšana mācību procesā”.
Kursu mērķis bija pilnveidot pedagogu digitālās prasmes trīsdimensiju (2D un 3D) zīmēšanā, rasēšanā un modelēšanā, sekmējot šo prasmju pielietošanu mācību procesā, apgūstot 3D modelēšanas tehniku “TinkerCad”, izmēģinot materiālu un gaismas simulācijas “Blender” programmā un zīmējot 2D vektorgrafikā.
Bet maija un jūnija mēnesī Vērgales pamatskolā, Pāvilostas pamatskolā, Māteru Jura Kazdangas pamatskolā un Ata Kronvalda Durbes pamatskolā pedagogu kolektīviem notika supervīziju sesijas, kuru laikā bija iespēja pārrunāt un reflektēt par skolā aktuālām tēmām kā stress mācību gada noslēgumā un eksāmenu laikā, resursi un profesionālā izdegšana, refleksija – manā stiprā puse.
Pēc supervīziju sesijām pedagogi atzina, ka bijis ļoti vērtīgi kolektīvam sanākt kopā un sarunāties par sev aktuālām tēmām, kad ikdienas steigā neatliek laika.
Pedagogu profesionālās pilnveides kursi, lekcijas u.c. aktivitātes projekta ietvaros norisinās līdz 2029. gada 31. augustam.
Pakalpojumi tiek nodrošināti ESF Plus projekts Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ievaros.